Selasa, 19 Mei 2009

BERITA GEMPAR....

Pagi jumaat tu (15-05-09) jam 7.50 pagi, sedang bersiap nak ke Opis aku terima satu Mesej dari Ayung (kakak Sulong) berbunyi:
"Kalau tak kemana mana hari cuti ni,baliklah sebab mak tak berapa sihat"
Bila baca aje mesj tersebut akupun terus aje call ayung tanya mak sakit apa...Ayung kata mak tak berapa sehat,Badannya Bisa bisa dan sendinya sakit..tapi taklah teruk sangat..
Pastu aku pun call Rumah,tanya abah pula keadaan mak,abah kata DEMAN aje,dan mak tengah siap nak ke KLINIK,aku pun legalah sikit...terus aje ke opis,tapi dalam hati hanya tuhan aje yang tahu...Dekat opis sejam sekali aku call rumah tanya perkembangan mak..so far OK..
Petang tu aku terima mesej dari alang (KAKAK NO3) dia duduk Seremban..Mesej dia berbunyi:
"Jomlah balik kg malam ni,alang balik malam ni,sebab ayung kata mak tak bangun bangun... aku pun jadi cemas jugalah,terus call my wife ajak balik kg malam ni juga.."
Segala perancangan untuk hari SABTU dan Ahad terpaksa BATAL sebab bg aku MAK lebih penting dari segala galanya...Sementara mak hidup inilah aku akan membahagiakan mak..so jam 7.00 malam aku pun baliklah kg..
Sampai Bahau aku singgah beli BUAH paling mak suka iaitu BUAH PEAR..pukul 10 malam aku sampai rumah,seperti biasa aku disambut oleh ABAH dan anak2 sedara aku..
Terus tengok MAK yang sedang tidur,malas nak ganggu..so suruh my wife sediakan makan malam sbb perut dah lapar..tengah nak kedapur aku dengar suara mak memanggil aku.. Aku pun pergilah mendapatkan mak..Salam dan cium mak,aku peluk mak, Tanya keadaan mak..
Mak mengadu badannya bisa bisa dan sendinya sakit..Aku urut2 badan mak.. Aku akui memang akulah anak yang paling manja dengan MAK...
Aku tanya mak nak makan BUAH PEAR yang aku beli tadi tak..MAK mengangguk..dan MAK minta nak makan BURGER..so akupun keluar belikan burger utk mak..Dah settle hal mak semua baru aku pergi MAKAN...
Malam tu aku tidur ngan MAK....