Isnin, 7 Mac 2011

DEMAM CACAR AIR.

Sedih...!!!!!
Aku tengok E'sya yang diserang DEMAM CACAR AIR...
Semalam 06 March 2011 Ahad sewaktu bangun pagi My Wife nak mandikan E'sya,
Bila buka baju ternampak tanda cacar Air itu dibelakang E'sya...
Tandanya macam terkena percikan Minyak PANAS yang dah mengelembung dan didalamnya ada air...!!!
Bila Check banyak tanda itu, di leher, tengkuk, dada dan Muka...
Aku pun Call Mak di kampung..
Mak suruh aku beri E'sya minum air kelapa..
Aku pun bergegas mencari kedai yg jual air kelapa...!!!! Malam mak Call tanya perkembangan E'sya...
Mak kata petua bila terkena demam cacar air ini.
jangan mengoreng didalam rumah so masak rebus rebus aje..,
jangan beri E'sya makan telur ayam,
dan makan benda berminyak,
jangan beri E'sya terkena Hujan..
jangan Pecahkan gelembung air tu,biar dia pecah sendiri..
Banyakkan minum air kelapa..
masalahnya E'sya tak suka minum air kelapa...
Kena Paksa baru nak minum...!!!
Hari ini 07 March...
Semakin banyak pula tanda Demam cacar air itu di seluruh badan E'sya.
So Esya pun aku tak benarkan ke Sekolah..
Nampak gayanya lamalah sikakak ni cuti dan aku sudah pun imform ke pihak sekolah.
Tak apalah sayang...
Biar kena cacar air ni sewaktu usia sebegini..
nanti bila dah besar dah tak kena lagi
Kesian aku tengok E'sya...
Tapi yang bagusnya biarpun dia tak kesekolah,
bila duduk rumah dia tetap juga mengadap buku sekolah dia..
Pembantu rumah aku Bibik Tuti yang memantau dia kat rumah..
Sayang....
Rajin rajin minum air kelapa...
Daddy doakan semoga cepat sembuh...
Nanti boleh pergi sekolah semula...!!!!

2 ulasan:

sha a.s berkata...

get well soon!

..::SangRatoo::.. berkata...

be a gud girl..wat homework ok :)