Rabu, 4 Mac 2009

MERTUA BALIK SP...(Sungai Petani)







Mertua aku sampai rumah aku pada 23. February (Isnin). Mertua aku memang selalu datang rumah aku coz menjengok cucunya dan anak serta menantunya..Biasanya dia akan datang 2 minggu sekali. Dan duduk rumah aku selama 2 minggu..Tapi kali ini dia datang sekejap aje sbb ada Hal yang perlu dia uruskan..
Mertua aku datang naik Train aje..Murah..Maklumlah warga emas dan bekas pesara pula tu so tambangnya murahlah..Jimat...dalam keadaan ekonomi sekarang ini perlu berjimat cermat...
28.February dia dah balik..Aku tahu dari RIAK AIR MUKAnya agak berat hati juga dia nak balik tetapi apakan daya terpaksa balik juga..So aku pun belikanlah tiket TRAIN dia..Waktunya jam 8.30 malam..
Malam tu kitaorang pun hantarlah dia dekat Railway station Sungai Buloh.. Minggu depan dia kata nak datang semula..Aku tak kisah kerana PINTU RUMAH aku sentiasa aje terbuka kepada sesiapa sahaja yang nak datang.. Kerana SETIAP TETAMU YANG DATANG ITU MEMBAWA REZEKI KEPADA TUAN RUMAH..Dan dalam Islam juga WAJIB kita MENGHORMATI TETAMU SELAMA 3 hari berturut -turut..Tetapi bagi aku asalkan tetamu akan aku layan sebaik yang mungkin..

Tiada ulasan: