Jumaat, 5 Mac 2010

SPECIAL FOR MY .................

My Princess menunjukan Prestasi agak cemerlang di Sekolah KUMON. So aku pun hadiahkan dia Bouquet warna Merah, Pink dan Purple...
Sebenarnya sudah lama dia nak kan Bouquet ini.. Aku kata " Kalau kakak dapat 4 @ 5 star di Sekolah Kumon Daddy akan hadiahkan...
Bukan apa sebagai perangsang untuk dia bersungguh sungguh belajar...
Semalam 02 March sewaktu jemput di sekolah kumon dari Jauh lagi my Princess dah senggeh, dia ni klu ada sesuatu yg mengembirakan senggeh dia lain macam sikit...
Sampai aje kat Aku "Daddy...Kakak dapat 5 star kat sekolah tadi... Daddy kena beli bunga untuk kakak macam dalam TV tu..." aku senyum aje... "Ok...Nanti daddy beli..."
Itulahkan, bila dah janji kenalah tunaikan... Tapi aku bangga juga sebab trick aku menjadi...
Esoknya 03 march, selepas hantar dia ke sekolah, aku pun ke The store supermarket belilah Bouquet untuk dia.. Rm 12.00 aje....
Sewaktu aku jemput dia setelah habis kelas, Sekali lagi my princess kata. "Hari ini kakak dapat 5 star lagi daddy..." Aku pun senyum aje... " Mana Bunga kakak , Daddy... Aku jawab "Daddy tak sempat belilah... " Apa lagi MASAM ajelah muka dia sepanjang perjalanan balik rumah.
Sampai rumah, barulah aku berikan bunga tu kat dia, Seronoknya dia dapat bunga...
Biasalah... sure seronok klu apa yg diimpikan jadikan kenyataan, apatah lagi budak budak..
Malam tu TIDUR pun letak bunga atas kepala, esoknya pergi TASKA bawa bunga juga... Cikgu tanya " Wah...Cantik bunga E'sya..., Sapa beri...? " Dengan senyum my princess jawab " Kakak dapat 5 star kat sekolah KUMON itulah Daddy beri bunga....."

Tiada ulasan: