Ahad, 22 November 2009

KISAH SEDIH







Aku dah tak ingat Tarikhnya...tapi yang aku ingat malam sebelumnya mak Call aku, beritahu yang WAN ESAH berada di Rumah Orang Tua-Tua. Aku pun terkejut juga mendengarnya..
Ohya.., Lupa nak beritahu WAN ESAH ini adalah MAK SEDARA mak aku..Kira NENEK SEDARA aku jugalah...Teringat lagi masa kecik2 dulu sehinggalah sebelum aku kawin setiap kali balik ke Kampung di Melaka aku PASTI menziarahnya..
Tapi setelah aku kawin, 7 tahun yang lepas, aku tak pernah bersua muka denganya lagi..Cuma dengar kabar berita yang dia sudah UZUR dan di serang sakit ANGIN AKHMAR.
Bila dah sakit cerita yang aku dengar, anaknya telah membawanya tinggal bersama di Kuala Lumpur tapi aku tak tahu macam mana nak contact..
Diam tak diam dah 7 tahun aku tak jumpa dia.. Dan kabar terbaru, anaknya telah menghantarnya tinggal dirumah orang orang tua (PRIVATE).
Bila dah tahu ceritanya aku tidak melenggahkan masa mencarinya di rumah orang tua tua yang di khabarkan.Aku call CAUSIN aku tanyakan tentang alamatanya. Iyalahkan...kalau NIAT yang baik Pasti ALLAH merestuinya dan aku pun jumpa tempat dia tinggal...Di taman tasik Titiwangsa, Kuala lumpur.
Setelah sampai, aku dan my wife serta anak anak pun memberi salam, dan kami di pelawa masuk. Hati aku tersentuh, menitis air mata aku dan MYy wife melihat keadaan Wan Esah. Sudah 6 bulan wan esah tinggal disana.
Hampir dua jam lebih aku duduk disana.Bila aku meminta izin untuk pulang airmata Wan esah pun bercucuran...tapi aku berjanji akan datang menziarahinya lagi.

Tiada ulasan: