Jumaat, 27 Februari 2009

SELAMAT BERHUJUNG MINGGU

Hari ini Jumaat, Hari last berkerja bagi minggu terakhir untuk bulan Febuari 2009.
Esok hari Sabtu Lusa hari Ahad so tak perlu dikatakanlagi sememangnya hari cuti bagi mereka yang berkerja dengan sektor keraja

an..
Kemana weekend ni nanti...??? Apa perancangan...?
Aku ni biasalah hari Sabtu atau minggu nanti agenda utama bawa Princess dan prince ke Taman Permainan..



Di Mana..???
Entahlah tak tahu lagi nak bawa ke Taman mana kali ini...
Banyak benda yang nak dibuat nanti..Nak pergi tengok Wayang bawa my Princess.. Nak beli barang Dapur dan keperluan harian..Pampers dan susu untuk permata hati aku juga kena beli.



Sudah GAJI....???
Gaji pun dah dapat so banyak benda yang nak disettlekan.Nasib baik hutang tak banyak, cuma CREDIT CARD aje. Itupun cuma RM200 aje.. Aku jarang gunakan credit card ni kecuali ketika perlu aje..
Bil - bil semua nak kena bayar..BIL ASTRO,BIL API dan BIL AIR..(WAJIB SETIAP BULAN).
Awal - awal dah tolak duit untuk simpanan TABUNG HAJI aku, TABUNG HAJI untuk My Princess dan My Prince serta My Wife.
Insuran untuk aku, Princess dan Prince juga dah tolak juga siap-siap.
Duit untuk Mak,Abah,mak mertua dan Pak mertua juga dah diketepikan.
Bila semua tu sudah ditolak BALANCE tu barulah untuk berbelanja..
Tapi Al-Hamdulillah setakat ini belum pernah mengeluh lagi..Nak kata KAYA tu tidaklah tapi SEDERHANA sahaja..
Apa pun yang penting cara kita MANAGE perbelanjaan kita..kata orang UKUR BAJU DIBADAN SENDIRI..



Oklah apapun yang kita lakukan dihujung minggu pastikan semuanya selamat kerana MALANG TIDAK BERBAU.



SELAMAT BERHUJUNG MINGGU.

Tiada ulasan: