Jumaat, 22 Oktober 2010

MIMPI...OH...MIMPI

Semalam aku bermimpi 2 sahabat aku meninggal dunia..(Namanya tak perlu dinyataka) Cukuplah biar aku sahaja yang tahu...Biarlah menjadi RAHSIA aku.
Mimpinya sebegini, aku pergi ke sebuah masjid.. dimasjid itu aku lihat jenazah, terpandang aku wajah jenazah itu, Terkejut aku kerana jenazah itu adalah si A... Lalu aku pun pergi ke bilik air untuk mengambil wuduk, tetiba Roh si A tu menyapa aku, "Adan, aku nak minta Maaf kalau aku ada buat salah dengan kau sebab aku sekarang aku telah meninggal dunia..." Katanya..
Aku menjawab "Yup...aku maafkan kau, dan terima hakikat ajal kau dah sampai...."
Seingat aku sewaktu hidup, Si A memang seorang yg jahat, penagih dadah, minum arak dan pencuri ...
Bila aku keluar dari Bilik air, datang satu lagi Jenazah...
Aku terkejut kerana jenazah itu kawan aku si B.
Dalam aku memerhatikan orang sedang menggangkat jenazah Si B..Tiba - tiba Roh si B menyapa aku dan berkata "Adan..., aku dah meninggal dunia sekarang ini, Aku minta maaf jika aku ada salah silap pada kau.... Dan aku minta tolong dengan kau tolong jaga dan tengokkan mak & ayah aku... Dengan linanagan air mata aku pun menganggukkan kepala dan bersalam dengan dia.
Untuk pengatahuan Si B semasa hidup merupakan seorang Ustaz dan rakan sepermainan sewaktu kecil aku..Memang aku baik sesangat dengan Orang tua dia. sekarang ini kedua dua orang tuanya memang sedang uzur. Aku pun tersedar dari mimpi....!!!
Sehingga sekarang aku masih tertanya tanya:
: APAKAH MAKSUD MIMPI AKU ITU..???
: MENGAPA ADA DUA JENAZAH YANG BEGITU BERLAINAN PERWATAKAN BOLEH MENINGGAL DALAM SATU MASA...???
SEHINGGA SEKARANG AKU MASIH MEMIKIRKANYA...!!!!!!

1 ulasan:

Devilish-shasha berkata...

ko gile bang letak gambar cenggini??? Adoiiii... Pengsan!!!