Sabtu, 14 Februari 2009

SYADIENA


MY PRINCESS Namanya AIDA SYADIENA ILLIESYA. Lahir pada 20.08.2006.
Lahir ketika kandungan berusia 7 bulan...Beratnya sewaktu Lahir cuma 1.5kg aje..
26 hari duduk dalam INKOBUTER..
Sewaktu dia nak lahir macam macam perasaan aku dibuatnya..
Iyalah aku jadi takut bila Doctor mengatakan potensi untuk dia Hidup hanya 50 - 50 sahaja. Dan kalau hidup pun nanti samaada dia akan NORMAL @ sebaliknya..
Tapi Doctor tu bukan TUHAN..Al-hamdulillah akhirnya dia masih mampu bernafas meneruskan hidup dan BIJAK sekali seperti kanak - kanak yang lain...



Panggilan Manjanya E'SYA..kadang kadang panggil KAKAK...
Syadina tu bermakna MADU LEBAH..
Campuran nama aku dan my wife..
Shahadan dan Azlina maka jadilah SYADIENA.



Mertua aku di Sg Petani memanggilnya "BALKISS" ..
Dia adalah cucu perempuan pertama bagi mertua ku..
Mertua aku sangat sayang yang teramat pada Dia..
sehinggakan aku tidak dibenarkan Marah pada dia...
Emmm....Marah untuk mengajar tak apa....!!!!




Tapi bila balik rumah mak aku di Negeri Sembilan panggilannya akan berubah..
Dia dipanggil DIENA oleh sepupunya yang sudah ada 17 orang...
Tetap manja juga dengan MAK dan Abah...
Mungkin dia dianggap ISTIMEWA oleh keluarga ku di N.9 sebab dalam ramai2 Cucu mak aku dia seorang aje yang lahir 7 Bulan....

Tiada ulasan: