Ahad, 20 Jun 2010

TERHARU....!!!!

Tengahari tadi E'sya call... Biasalah soalan dia yang pertama bila dia call "DADDY...Bila nak jemput Kakak....?" Solan pertamanya itu sudah membuat aku tersentuh...!!!
"Nanti daddy jemput kakak, adik,baby dan mummy" Balas aku...
"Daddy dah makan...??? kakak dah makan.. Mak tok suap, kakak ngan adik makan sup ngan nasi..." bicara e'sya lagi...
"Daddy tak makan lagi..." Balas aku...
"Nape daddy tak makan,Daddy masaklah, kan daddy pandai masak macam Mummy... Daddy kan HEBAT..." suara e'sya di corong talifon...
Masa tu, aku rasa nak balik aje Kedah, Nak peluk E'sya... Petah dan bijak bercakap...!!! Buat aku sayu aje....
"Daddy...Selamat Hari Bapa....Kakak sayang daddy...Kakak Rindu Daddy...!!!!" E'sya menyambung semula berbicara...membuatkan aku tak sedar airmata aku menitis...
"Terima kasih kakak...daddy pun sayaaaannggg kakak, sayang adik...sayang baby...sayang mummy...." balas aku....
"kalau Daddy sayang kakak, daddy baliklah umah mak tok, jemput kakak.....!!! Ujar E'sya lagi membuatkan aku terkelu untuk berkata..
"Nanti daddy baliklah, daddy work cari duit...nanti nak bayar kereta Alza kita...Kalau tak nanti Daddy jual aje kereta Alza tu...." jawab aku...
"Daddy jangan jual kereta Alza tu tau, itu kereta kakak, daddy kata daddy beli untuk kakak..."
"iyalah...daddy tak jual...tapi daddy kena work sebab nak bayar Alza tu.."jawap aku...
"Tak apalah daddy...Daddy tak payahlah balik umah tok wan, tak payahlah jemput kakak ,daddy work ajelah , nanti kalau daddy tak work kakak tak ada lagi kereta Alza....." sambung E'sya...
Itulah antara perbualan aku dengan My Frist Princess....Memang bijak berkata.. Lepas letak phone aku termenung.... dalam usia baru nak masuk 4 tahun E'sya dah bijak dan pandai menyusun kata....
Aku tak malu memberi pengakuan memamng aku menitis airmata...Aku rindu pada dia...Bayangkanlah setiap malam e'sya akan tidur diatas lengan kiri aku dan tangan kanan aku akan memeluk dia... Aku memang rapat dengan E'sya...!!!
Aku juga rasa amat terharu bila E'sya mengucapakan SELAMAT HARI BAPA kepada aku..
Aku berjanji akan menjadi seorang Daddy yang terbaik untuk semua anak anakaku..Dan aku akan pastikan anak anak aku mendapat perhatian yang terbaik juga dari aku....!!
Oklah...aku tak boleh nak meneruskan coretan ini kerana hati aku tengah hiba dan sayu...Wajah famili dikampung juga terbayang dimata ini....

Tiada ulasan: