Isnin, 9 Ogos 2010

PERPISAHAN..........!!!!

Hujung bulan Julai tempohari aku kerumah Kak ya di serting Hilir untuk bertemu buat kali terakhir bersama pembantu rumah aku sebelum dia berangkat pulang sebelum ramadhan ini...Inilah Pembantu rumah aku yang lama...!!! Kami semua memanggilnya bibik... Tapi sekarang bibik akan pulang ke kampung Halamanya Indonesia.Malam itu dirumah kak ya kami makan malam bersama. Bibik datang bersama suaminya "AMAT"... hampir 2 bulan anak anak tidak bersua dengan bibik... Bila jumpa E'sya dan Airil tak lepas peluang melepas rindu pada Bibik...!!!
Bulan Ogos ini Ulangtahun E'sya yang ke 4 tahun. Jadi aku pun membeli KEK untuk dia meraikan birthdaynya bersama Bibik kerana Bibik akan pulang ke Indonesia.
Tengok sahajalah Betapa manjanya E'sya dengan Bibik.. Iyalah hampir setengah tahun menumpang kasih pada bibik. makan, pakai semua bibik yang jaga....!!!

Dari tidur sampailah jaga, E'sya tak lepas berkepit dengan BIBIK... Airil juga memang manja dengan Bibik...Bibik juga suka sama Airil... Aku & My Wife memang terkilan kerana Bibik tidak boleh meneruskan perkerjaan dengan kami kerana sebab sebab tertentu yang tidak boleh dielakan... BAGUS dan PENYAYANG bibik terhadap kerja dan anak anak aku...!!!!
Pagi itu sebelum kami berangkat balik sempat lagi bergambar kenangan bersama Bibik..
Diwaktu ini suasana sudah diselubungi sedih..Bila E'sya bertanya "Bibik...Bibik ikut kakak balik KL tak..??? Bibik jawab "Bibik enggak ikut kakak balik KL.." " Nanti sapa nak jaga kakak dan Abg bila Mummy dan Daddy pergi work, sapa nak mandikan kakak dan beri makan kakak..??" Balas E'sya... Bibik hanya diam dan menitiskan airmata saja...!!!
Lambaian terakhir dari bibik... Aku pasti sewaktu coretan ini dibuat BIBIK KARTINI sudah berada di kampung halaman indonesia. Walaupun kini aku ada pembantu rumah baru namun jasa bibik tidak akan kami sekeluarga lupakan...!!!!

Tiada ulasan: