Rabu, 11 Mei 2011

SEPASANG KEBAYA BUAT.................

Dua minggu lepas aku ke Melaka Bandaraya Bersejarah bersama rakan sekerja.. Kami ke Banda Hilir saja cuci mata..
Sewaktu melalui sebatang jalan di situ aku terpandang sebuah kedai menjual pakaian " KEBAYA NYONYA "...
Terus teringat untuk membeli sepasang dua untuk My Beloved Wife & My Princess E'sya...
Nasib baik my best friend Mr Shoul, sudi menemankan aku untuk meninjau ninjau kedai tersebut...
Gigih ni nak beli untuk my wife & princess E'sya...
Terpandang aku sepasang kebaya nyonya berwarna hitam
bersulam merah & Pink size 4..
Dlm hati ni boleh untuk anak sulongku...
Rm95.00 sepasang...
S
ebelum tu aku call My wife tanya dia nak @ tak kebaya Nyonya,
jawapannya "Tak payah beli untuk Ayang sbb ayang dah ada "
"ini yang buat abang sayang...balasku....!!!!
Sampai rumah aku terus hulurkan baju ini pada Princess E'sya..
Bila dia buka dia senyum aje..
Tandanya dia sukalah tu...
Daddy Bunga dia warna "PINK".
Sememangnya dia suka warna Pink.
Aku pun try pakaikan baju tu...
Al-hamdulillah...
Chomel sangat dia pakai baju tu....
"Daddy....Nanti kainnya daddy buat tau...." kata Esya..
Sebab kainnya tu tak dijahit lagi...
Comel juga Princess E'sya pakai kebaya..
Selalu pakai skrit dan seluar jean aje.
Sesekali nanti bergaya juga pakai
KEBAYA NYONYA
salah satu Warisan kita juga.....

Tiada ulasan: